Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Opinie o Netia Spot
#1
Jak dla mnie Netia Spot to bardzo fajne urządzenie z jednym małym ale - ma fatalny modem ADSL. Na mojej linii fiksuje.
Odpowiedz
#2
U mnie Spot pracuje jako router podłączony portem Wan, zauważyłem ten sam problem z ADSL. Za modem ADSL robi D-Link.
Odpowiedz
#3
u mnie jak narazie wszystko ok ( router jest polaczony z siecia prawie 2 dni) zero problemow predkosc na poziomie 16-18 mb
Odpowiedz
#4
Ja co prawda nie korzystam z tego na codzień ale w robocie korzystamy i bardzo super się sprawdza. Oczywiście w robocie nie mamy rozkraczonego Smile
Odpowiedz
#5
Czemu uważacie że modem fiksuje? U mnie nic złego się nie dzieje. Minimalna szybkość łącza to 16Mb/s, maksymalna nieco ponad 18. Pracuje stabilnie. Czasem Wi-Fi padało po zmianie standardu, ale to mogło zostać już naprawione w najnowszej wersji oprogramowania.
Jedna rzecz strasznie mnie irytuje. Czasem po kliknięciu na inną zakładkę router potrafi mielić kilkanaście sekund zanim pokaże nową stronę.
Odpowiedz
#6
Wszystko zależy od jakości lini na której pracuje spot. Ja mam bardzo daleko do centrali i u mnie spot fiksował.
Odpowiedz
#7
spot ma modem ze starego speedtouch-a więc szału nie ma. Na moim łączu ścina 2,5 Mbps z synchronizacji i 2 Mbps z rzeczywistego transferu a mam nowe kable położone.
Odpowiedz
#8
z wbudowanego modemu zadowolony moze byc tylko dostawca - Netia
modem ma dziwna przypadlosc ze za kazdym razem inaczej sie synchronizuje .Wypinanie i podpinanie kabla telefonicznego Smile
testowalem 3 inne modemy z chipami broadcom ,conexant ,texas instruments
we wszysktich rozrzut jest <0,3Mb/s ... na netia spot lapie synchro od 18Mb/s do 21Mb/s
na najleprzym broadcom 22,5-22,6
na najszybszym conexant 22,5 - 23,5
Moj dslam stoii na chipsecie Broadcom
Zastanawiam sie nad nowymi routerami na BCM6328 ...
Odpowiedz
#9
Przed Świętami nawiązywał połączenie 15-20min. W Święta zaczął normalnie nawiązywać, ale prędkość mi spadała do 7Mb z wcześniejszych 13Mb(w opcji do 20 ;P).
Dziś 27.12.2012 technik zmienił mi port na centrali(mam do niej 1344m) i był u mnie w domu sprawdzić(Opole, rynek). Nawiasem bardzo miły człowiek. Jechał do mnie prawie 100km(support Neti w mieście wojewódzkim woła o pomstę do nieba). Modem na speedteście wykręcał 14Mb/s a synchro łapał na 17.
Po wyjściu technika modem się rozłączył, restarty nie pomogły.
Podłączyłem staruszka TP-Link TD-W8960N. Połączył się odrazu. Synchro prawie 19 realnie na http://tester.netia.pl/ 13Mb.
NetiaSpot teraz grzecznie spakuję i włożę na spód szafy. Na pewno nie będę dzwonił z reklamacją bo pierwsze co mi zrobią to przytną łącze.
Strzeżcie się ofert "do" i NetiaSpotów!!!

Minusy NetiaSpota:
-zablokowane urządzenie umozliwiające logowanie się operatora bez zezwolenia i wiedzy użytkownika.
-błędy w oprogramowaniu, np konieczność czekania 24h na wygaśniecie klucza wcześniej podłączonego MAC by na stałe przypisać konkretne IP inne niż przydzielone z DHCP.
-słaby modem ADSL w porównaniu do innych. Mulenie interfejsu podczas logowania.
-obsługa tylko jednego modelu modemu GSM(bez pasma dla Aero2).
-brak dokręcanych anten.

Plusy
+1zł za używanie przez 2 lata
+polski interfejs
+zaawansowane opcje firewalla
+FON
+Print Server, DLNA
Odpowiedz
#10
Z racji że mam NS już od dłuższego czasu naskrobałem parę słów o jego działaniu, a konkretnie jego aktualne i największe bolączki. Może komuś się przyda. Przy okazji będę porównywał z Asmaxem 1004g. Innego routera i modemu nigdy nie miałem podłączonego pod tą linię ADSL. Mam internet Netii "No Limits" po kablach Orange (BSA).

Stan linii telefonicznej
1km od centrali -> skrzynka telefoniczna po drugiej stronie ulicy -> kabel z dworu przy ziemii wchodzący do piwnicy -> kilka metrów (>5-?) prostego (nie skręcanego) kabla elektrycznego, dwużyłowego, izolowanego pojedynczo, zamurowanego w ścianach -> [wszystko co dalej jest nowe, ma rok] -> gniazdo telefoniczne na parterze -> ~20 metrów 4-ro żyłowego kabla telefonicznego z prawdziwego zdarzenia (skręcane żyły, podwójna izolacja) -> gniazdo telefoniczne na piętrze -> splitter internet/telefon -> 2 żyły czarnego kabla do NS

Modem ADSL
Teoretycznie tzn. porównując tylko i wyłącznie parametry techniczne NS ma lepszy modem ADSL niż Asmax. Jeszcze przed wprowadzeniem DLM (Dynamic Line Management) NS synchronizował się wyżej zachowując jednocześnie wyższy SNR margin. Po wprowadzeniu DLM nie podłączałem już Asmaxa pod kabel telefoniczny (działa jako AP).

Obecnie NS potrafi zsynchronizować się od 12,3(!) do 22,6Mb/s. W przypadku synchronizacji >16,5Mb/s internet i tak nie działa szybciej (pewnie ze względu na stan linii - część kabla elektrycznego zamurowanego w ścianach). W przypadku niższej synchronizacji łącze działa z prędkością o 1Mb/s mniejszą.
Asmax 1004g synchronizował się niżej, ale prędkość była bliska synchronizacji.

*****
Łącze potrafiło działać bez zrywania synchronizacji przez kilka tygodni. Czasami NS coś odwalało i nagle zaczął sypać na zmianę dwoma poniższymi błędami. Po pewnym czasie internet znowu działał stabilnie przez dni/tygodnie poczym historia zataczała koło.

"Kabel telefoniczny nieprawidłowo podłączony"
Wiele razy NS wywalał mi ten komunikat podczas gdy kabel telefoniczny podłączony był:
1) bezpośrednio od gniazda do NS (bez przejściówek)
2) przez splitter internet/telefon ale bez podłączonego telefonu (z telefonu nikt nie korzysta)
3) przez splitter internet/telefon z podłączonym telefonem
O ile z 3) jeszcze jestem w stanie się zgodzić, o tyle 1) i 2) są bezsensowne. Rozwiązanie tego irytującego problemu jest bardzo proste. Podłączyłem splitter internet/telefon i w gniazdo telefonu wpiąłem filtr telefoniczny dostarczany z NS. Cóż za bezsens skoro telefon i tak nie jest podłączony. Jednak zadziałało i od tamtej pory przestało wywalać błąd.
BTW: Nie chcę mi się wierzyć że w ogóle można tak zaprogramować NS. Raczej chodzi o coś innego o czym być może nie wiem...
Asmax nie zrywał połączenia niezależnie od podłączenia o ile aktualny SNR margin >=6.

"Nie można odnaleźć serwera PPP"
Nie wiem co było tego przyczyną. Faktem jest że na mojej linii z podłączonym NS wywalało na zmianę z "Kabel telefoniczny nieprawidłowo podłączony". W największe letnie upały wywalało częściej. Od czasu gdy podłączyłem splitter internet/telefon i w gniazdo telefonu wpiąłem filtr telefoniczny dostarczany z NS nie widziałem tego błędu. Być może przypadek.
Ponownie Asmax nie zrywał połączenia niezależnie od podłączenia o ile aktualny SNR margin >=6.

Letnie upały i niepoprawnie działające wifi
Było kilka bardzo gorących dni gdzie często wywalał "Nie można odnaleźć serwera PPP". Mimo, że nie mierzyłem temperatury otoczenia to śmiem twierdzić że w pokoju nie było więcej niż 40 stopni. NS stoi w cieniu. Raz tak się nagrzał że zamiast się czasowo wyłączyć/zresetować/(?) po prostu zawiesił się. Wyłączyłem na 15 minut, włączyłem ponownie i niby wszystko działało. Jednak od tamtej pory w 25% przypadków laptopy nie mogą połączyć się z siecią wifi mimo że sama sieć działa. Nieco za mało żeby prosić o wymianę NS na nowy. Jednocześnie jestem pewny że nie było problemów z wifi od strony NS do czasu aż się nie przegrzał/uszkodził. O radiatorze w NS było już pisane. Spokojnie można było dać wyższy i szerszy. W związku z tym twierdzę że NS nie jest przystosowany do pracy 24/7 w typowych polskich warunkach.
Asmax dzielnie znosił upały, nie zrywał połączeń nawet w nagorętsze dni.
Asmax jest sprawny i działa cały czas od niemal 4 lat (obecnie jako AP).

Zmiana linków na nieczytelne w przeglądarce w przypadku utraty połączenia
Chyba każdemu kiedyś zerwało połączenie podczas przeglądania internetu. Linki do stron które akurat się wczytywały zostają zamienione na kompletnie nieczytelną postać, coś w stylu netiaspot.home/blebleble/... dalej jakieś krzaki. Nie dość że akurat zerwało połączenie to jeszcze nie jestem w stanie zapisać sobie linków do stron które akurat chciałem odwiedzić. Co to ma być do cholery. Chyba najbardziej idiotyczny pomysł jaki kiedykolwiek widziałem w urządzeniach sieciowych. W dodatku pozostał nadal mimo wydania tak wielu nowych wersji oprogramowania. Nikomu to nie przeszkadza czy WTF?!

Niepotrzebne ograniczenia funkcjonalności
W każdym normalnym urządzeniu sieciowym kupionym nawet za czasów sprzed potopu można zapisać kopię aktualnych ustawień do pliku. W przypadku zmiany ustawień lub przywrócenia domyślnych zawsze można cofnąć zmiany i wczytać wcześniejsze sprawdzone i działające ustawienia. W NS się nie da. Genialne.

NS ma Qos, ale podobnie jak kopia aktualnych ustawień nie jest dostępny na koncie admina. Pomijam fakt jak działa - osobiście nie miałem okazji sprawdzić. Przeciętny kowalski który nie zna się na sprzęcie i tak nie będzie grzebał w ustawieniach. Reszta jest bez sensu ograniczana.

Na blogu Netii wielokrotnie padały pytania o dwie powyższe funkcje NS. Odpowiedź była mniej więcej taka:
"NS to urządzenie nad którym Netia ma mieć zdalną kontrolę".
Nie wiem co ma piernik do wiatraka. Nie nasza wina że w pliku konfiguracyjnym zapisali hasło dla konta serwisowego (tego z loginem netia). Na blogu Netia argumentuje że w przypadku odbioru telewizji przez Netia Player QoS w NS może namieszać tzn. powodować zacięcia w odbiorze telewizji. Równie dobrze takie zacięcia może powodować zamulenie łącza pobieraniem/wysyłaniem/torrentami itd... Zresztą śmiem twierdzić że nie każdy kto ma NS ma Netia Playera...

Jedynie jestem w stanie zrozumieć że blokują aktualizacje oprogramowania w konsoli zarządzania NS. Zawsze może się nie powieść. Zresztą Netia i tak nigdzie oficjalnie nie udostępnia plików z aktualizacjami NS do pobrania. W przypadku gdy NS sam się aktualizuje nie będziemy winni za nieudaną aktualizację Tongue

Niestety Spoty aktualizują się w ciągu dnia (zamiast w nocy). W dodatku Spot nie sprawdza czy ktoś aktualnie korzysta z internetu, czy nie.

Podsumowanie
Krótko. Nie da się ukryć że NS jest urządzeniem przeznaczonym dla osób dla których internet ma dwa stany: 0 - niedziała lub 1 - działa i niewiele więcej wiedzą na ten temat. Ludzie którzy lubią zmieniać ustawienia domyślne mogą znaleźć dla siebie lepsze urządzenie bądź na własną odpowiedzialność bawić się ze zmianą firmware.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości