To forum używa cookies
TA STRONA UŻYWA COOKIES. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. To find out more about the cookies we use and how to delete them, see our privacy policy. .

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.


Strona nie ma jakiegokolwiek powiązania z Grupą NETIA SA.

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Problemy z łączem Netii - spadek prędkości.
08-22-2012, 04:50 PM
Post: #1
Problemy z łączem Netii - spadek prędkości.
Wiem, że w sieci wylano już morze pomyj na firmę Netia, ale to co mnie spotyka ostatnio wykracza lekko poza moje pojmowanie relacji sprzedawca usług/klient. Po kolei i od początku... Poprzednio miałem telefon w TP SA a internet w Orange. Skuszony dobrą ofertą zamówiłem w Netii pakiet tel+internet No Limits. Konsultant w rozmowie "przed" obiecywał łącze 10 Mb i kilkudniową przerwę w dostawie usługi podczas zmiany operatora. Przerwa trwała równiutki ... miesiąc (na nic zdały się telefoniczne interwencje). Szybkość łącza zgodna z obietnicą. Po ~ 3 mies zgłosiłem usterkę - łącze potrafiło być upierdliwie niestabilne tzn po utracie synchronizacji łączyło ponownie, po kilku sek. utrata synchro i tak w kółko przez pół, całą godzinę. Przez większość czasu było jednak OK. Okazało się , że szybkość jest za duża w stosunku do możliwości łącza. Po dwutygodniowych testach stanęło na tym, że obniżono mi prędkość do 8 Mb. Przez następne 4 miesiące łącze sprawowało się doskonale. Pewnego dnia, zauważyłem, że łącze zwolniło do 6.5 Mb - po kilkudniowych obserwacjach zgłosiłem usterkę - utrata prędkości. No i zaczęła się jazda... W ciągu 3 dni łącze zwolniło do 2 Mb! Po kolejnej interwencji na infolinii miły pan powiedział, że dział techniczny badał łącze i wg nich tylko 2 Mb będzie stabilne. Na moją prośbę i ryzyko konsultant ustawił mi ponownie stary profil 8 DL/1 UP przy którym modem synchronizował się stabilnie na 6.5 Mb. Po następnych kilku dniach tym razem Netia zadzwoniła do mnie z ofertą. Proponują łącze 2 Mb w cenie dotychczasowego, czyli 59 zł/mies. Lekko zbaraniałem, ponieważ cena takiego łącza (bez pakietu z telefonem!) dla nowego klienta wynosi... 49 zł! Na moją odpowiedź, że taką ofertę odrzucam zasugerowano, że mogę wypowiedzieć umowę bez konsekwencji finansowych, jako że wina za spowolnienie łącza leży po stronie Netii.
Niezadowolony z obrotu sprawy złożyłem reklamację - ta została przyjęta z moim żądaniem przywrócenia prędkości 8 Mb lub obniżenia ceny za łącze. Za jakiś czas zauważyłem, że łącze wróciło do poprzednich 8 Mb - dobrze jest myślę sobie. Niestety - wczoraj dzwoni Netia w sprawie mojej reklamacji. Pan powtarza wszystko to co poprzednio o łączu 2 Mb i cenie za niego. Grzecznie wyjawiłem mu, że łącze już jest OK i żeby nie zgłaszał tego faktu mitycznym służbom technicznym, bo a nuż znajdzie się tam ktoś, kto udowodni mi, że to jednak oni mają rację (przez ponad 2 tyg łącze 8 Mb stabilne/bez zastrzeżeń). Myliłem się! Dziś modem zsynchronizował się już tylko na 4 Mb. Dzwonię na ichnią infolinię i słyszę ciągle tą samą śpiewkę o dziale technicznym i ich ustaleniach. Kontaktu z technikiem mającym dostęp do centralki Netii oczywiście nie uzyskam, a konsultant nic więcej nie pomoże. Czyli po raz kolejny rozmowa ze ścianą (coraz bardziej kontakty z infolinią kojarzą mi się z paragrafem 22). Na koniec dodam, że przy zgłoszeniu spadku prędkości z 8 na 6.5 dzwonił technik z Orange (właściciel łącz) twierdząc, że parametry łącza są w porządku i 8 Mb powinno działać, jednak jak się wyraził parametry sygnału wychodzącego z urządzeń Netii są kiepskie i tu może leżeć problem (co poniekąd potwierdza Netia godząc się na zerwanie umowy z ich winy).

Powiedzcie mi mądre głowy - czy jest możliwe, że przy ciągle takich samych parametrach łącza (odległość od centrali mierzona przez technika u mnie w domu 2329 m)
Margines zakłóceń: 6.20 dB Downstream /6.50 dB Upstream
Tłumienie linii: 29.60 dB Downstream / 15.30 dB Upstream
mogą się z łączem dziać takie historie? Czy może przyczyny kłopotów upatrywać w modemie Netia Spot? Może w końcu wierząc w spiskową teorię dziejów Netia obcinając pasmo starym użytkownikom robi miejsce dla nowych?
W mojej głowie trochę nie mieści się takie podejście do klienta - wydajemy miliony na reklamę, "łapiemy" klienta a potem pozwalamy mu bezkarnie odejść. O co tu tak naprawdę chodzi?

Administrację proszę o przesunięcie wątku do działu: Dyskusje o wszystkim i o niczym - ja niestety nie potrafię tam założyć nowego tematu.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
08-22-2012, 07:30 PM
Post: #2
RE: Problemy z łączem Netii - spadek prędkości.
Ja miałem podobną sytuację, jeszcze gdy miałem łącze na zasadzie BSA technicy stwierdzili że maks 2Mb/s, ale się uparłem i zagroziłem zerwaniem umowy. Obecnie mam około 9-10Mb/s. U mnie problemem był netia spot. Obecnie używam asmaxa ar1004g i odpukać jest wszystko ok. Ja mam jakieś 3,5 do 4 km do centrali. Spróbuj zmienić modem najlepiej na asmaxa albo dlinka powinno pomóc.
Parametry na Asmaxie
Downstream Upstream
SNR Margin (dB): 5.7 6.6
Attenuation (dB): 42.5 21.5
Output Power (dBm): 19.1 12.3
Attainable Rate (Kbps): 10308 1097
Rate (Kbps): 10271 1085

Najśmieszniejsze w tym wszystkim że po ekspertyzie o max 2Mb/s dzwoniła do mnie TP że dają mi 6Mb/s. Więc być może w tym jest problem Smile
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
08-22-2012, 09:35 PM
Post: #3
RE: Problemy z łączem Netii - spadek prędkości.
Celeron - u Ciebie poskutkowała groźba zerwania umowy. W moim przypadku mam wrażenie, że Netia tego właśnie ode mnie oczekuje! Nie wierzę w taki zbieg okoliczności, że wczoraj jest rozmowa w sprawie reklamacji, łącze od trzech tygodni działa stabilnie i szybko a dzisiaj... szybkość spada o połowę! Na sugestię, że może Netia Spot szwankuje (w co szczerze mówiąc wątpię) usłyszałem, że nie praktykują wysyłania urządzeń na próby. W całej tej historii najbardziej boli mnie moja bezsilność oraz bezduszność infolinii. Równie dobrze mogę sobie pogadać ze ścianą. Na szczęście Netia nie jest sama na rynku i czeka mnie znowu zmiana operatora (brrrrrrr).
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
08-23-2012, 10:17 AM
Post: #4
RE: Problemy z łączem Netii - spadek prędkości.
(08-22-2012 09:35 PM)Kelso napisał(a):  Celeron - u Ciebie poskutkowała groźba zerwania umowy. W moim przypadku mam wrażenie, że Netia tego właśnie ode mnie oczekuje! Nie wierzę w taki zbieg okoliczności, że wczoraj jest rozmowa w sprawie reklamacji, łącze od trzech tygodni działa stabilnie i szybko a dzisiaj... szybkość spada o połowę! Na sugestię, że może Netia Spot szwankuje (w co szczerze mówiąc wątpię) usłyszałem, że nie praktykują wysyłania urządzeń na próby. W całej tej historii najbardziej boli mnie moja bezsilność oraz bezduszność infolinii. Równie dobrze mogę sobie pogadać ze ścianą. Na szczęście Netia nie jest sama na rynku i czeka mnie znowu zmiana operatora (brrrrrrr).

A czy ty jesteś na zasadzie BSA czy LLU, jeśli nadal BSA to TP przekazuje Netii bzdurne informacje. Poproś techników aby sprawdzili połączenia w centrali jak i u ciebie w domu, może któraś złączka jest już zbyt stara.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
08-23-2012, 12:27 PM
Post: #5
RE: Problemy z łączem Netii - spadek prędkości.
Jestem LLU, technik już był kilka mies.temu przy okazji zgłaszania niestabilności łącza 10 Mb. Instalacja w domu nowa (8 lat), tak samo jak doprowadzenie do domu od ulicy. Co do poproszenia techników... nie ma z kim gadać na tej ichniej infolinii. Ich dział techniczny zbadał sprawę i max stabilne wg nich jest 2 Mb - taka zawsze jest odpowiedź. Jest to wierutna bzdura, ale sam wiesz jak wyglądają rozmowy z doradcami.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
08-23-2012, 01:06 PM
Post: #6
RE: Problemy z łączem Netii - spadek prędkości.
Niestety tak jest jak dzwonisz na infolinie dla mas, ja kontaktuje się już z konsultantem który coś może w Netii. Nie było łatwo uzyskać taki kontakt ale się udało. Ewentualnie radze się skontaktować z rzecznikiem Netii, ja po wielu perypetiach mam już luz Smile.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
09-21-2012, 09:38 AM
Post: #7
Thumbs Down RE: Problemy z łączem Netii - spadek prędkości.
(08-22-2012 07:30 PM)Celeron napisał(a):  Ja miałem podobną sytuację, jeszcze gdy miałem łącze na zasadzie BSA technicy stwierdzili że maks 2Mb/s, ale się uparłem i zagroziłem zerwaniem umowy. [...]
Parametry na Asmaxie
Downstream Upstream
SNR Margin (dB): 5.7 6.6
Attenuation (dB): 42.5 21.5
[...]
Najśmieszniejsze w tym wszystkim że po ekspertyzie o max 2Mb/s dzwoniła do mnie TP że dają mi 6Mb/s. Więc być może w tym jest problem Smile


Hehe Przyjacielu Technicy netii maja głęboko w d... czy zerwiesz umowe czy nie ;p twoja groźba była całkowicie zignorowana. poza tym przy takim tłumieniu i takich SNR-ach masz dużo szczęścia że ci to wogule działa ;p

(08-22-2012 07:30 PM)Celeron napisał(a):  Niestety tak jest jak dzwonisz na infolinie dla mas, ja kontaktuje się już z konsultantem który coś może w Netii. Nie było łatwo uzyskać taki kontakt ale się udało. Ewentualnie radze się skontaktować z rzecznikiem Netii, ja po wielu perypetiach mam już luz.

konsultanci z infolinii to idioci ;p a jeżeli znajdziesz takiego który twierdzi ze coś może to już całkiem wpadłeś ;p nadzorem technicznym zajmuje się ericsson. za każdym razem jak znawca z infolini wsadzi łapy tam gdzie nie powinien (nie ma bladego pojęcia co robi) to coś zepsują i zaraz trzeba po nich poprawiać.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
09-21-2012, 11:28 AM
Post: #8
RE: Problemy z łączem Netii - spadek prędkości.
(09-21-2012 09:38 AM)serwis netia napisał(a):  
(08-22-2012 07:30 PM)Celeron napisał(a):  Ja miałem podobną sytuację, jeszcze gdy miałem łącze na zasadzie BSA technicy stwierdzili że maks 2Mb/s, ale się uparłem i zagroziłem zerwaniem umowy. [...]
Parametry na Asmaxie
Downstream Upstream
SNR Margin (dB): 5.7 6.6
Attenuation (dB): 42.5 21.5
[...]
Najśmieszniejsze w tym wszystkim że po ekspertyzie o max 2Mb/s dzwoniła do mnie TP że dają mi 6Mb/s. Więc być może w tym jest problem Smile


Hehe Przyjacielu Technicy netii maja głęboko w d... czy zerwiesz umowe czy nie ;p twoja groźba była całkowicie zignorowana. poza tym przy takim tłumieniu i takich SNR-ach masz dużo szczęścia że ci to wogule działa ;p

(08-22-2012 07:30 PM)Celeron napisał(a):  Niestety tak jest jak dzwonisz na infolinie dla mas, ja kontaktuje się już z konsultantem który coś może w Netii. Nie było łatwo uzyskać taki kontakt ale się udało. Ewentualnie radze się skontaktować z rzecznikiem Netii, ja po wielu perypetiach mam już luz.

konsultanci z infolinii to idioci ;p a jeżeli znajdziesz takiego który twierdzi ze coś może to już całkiem wpadłeś ;p nadzorem technicznym zajmuje się ericsson. za każdym razem jak znawca z infolini wsadzi łapy tam gdzie nie powinien (nie ma bladego pojęcia co robi) to coś zepsują i zaraz trzeba po nich poprawiać.
Swoje już wiem bo z Netią współpracuje już kilka lat. Niestety w netii jest kilka infolinii, mi w tej chwili właściwie wszystko załatwiają od ręki i łącze się zawsze z 1 konsultantem. Po za tym nie obrażaj innych - to że ktoś nie potrafi czegoś zrobić nie znaczy że jest idiotą. Poziom obsługi w Netii jest o niebo lepszy niż w TP.
Przy takich parametrach linii mam synchro na poziomie 10Mb/s, wszystko zależy od użytego urządzenia, ostatnio pracuje na sprzęcie firmy Netgear.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
09-21-2012, 12:40 PM (Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-24-2012 04:03 PM przez Dun.)
Post: #9
RE: Problemy z łączem Netii - spadek prędkości.
Od poniedziałku spada mi prędkość neta. Linia TP, telefon i net w Netii. Wczoraj bez przerwy zrywało synchro mimo wysokiego SNR. Cały dzień nie było interetu, momentami pojawiał się między 14 a 19. Parametry z NS: http://imageshack.us/a/img28/1379/beztytuuvxz.png i speedtest http://imageshack.us/a/img854/11/beztytuudno.png
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
10-03-2012, 03:55 PM
Post: #10
RE: Problemy z łączem Netii - spadek prędkości.
Madre głowy - oświećcie mnie. Niestety - reklamacje nic nie pomogły i mój modem nadal łapie synchro 7-8.5 Mb (przeważnie 8.5) zamiast 10 Mb. Dziś nad moim miastem przechodziła w nocy silna burza. Jakież było moje zdziwienie, kiedy rano modem zsynchronizował się na 10 Mb. Mój błogostan trwał do ~ 12.30 kiedy nastąpiło rozłączenie i synchro na 6.2 Mb. Dodam, że to już drugi raz, kiedy po burzy modem synchronizuje się jak powinien. Czy może to być spowodowane mniejszą ilością użytkowników podłączonych do mojej centralki (jak wiemy w czasie burzy wielu ludzi odłącza zasilanie komputerów/modemów oraz wyciąga wtyczki telefoniczne)? Czy jest to może zbieg okoliczności i ktoś po prostu ręcznie przestawia "wajchy" na centrali?
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
Kontakt | Super Spot - Forum | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Cookie Consent Settings