Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zmiana SSID i klucza WPA
#1
Jako że jest to mój pierwszy post na tym forum, to witam serdecznie Smile

Po wymianie dotychczasowego routera na NetiaSpot chciałbym zmienić SSID i klucz WPA na takie jak poprzednim routerze żeby nowymi ustawieniami już nie robić zamieszania wszystkim użytkownikom sieci.

Problem jednak jest taki że NetiaSpot nie zapisuje nowych ustawień. Zmieniam SSID, robię Zastosuj, dostaję komunikat że router prawdopodobnie musi być zrestartowany żeby ustawienia zostały zmienione, jednak restart nic nie daje. Podobnie z kluczem WPA, też zmiany nie zostają zapamiętane.

Teraz pytanie, czy to jest jakaś blokada na koncie admin (konta netia jeszcze nie odblokowałem), czy może jest to wina FW (5.4.8.2.45.1.8?), a może zwykły reset do fabrycznych wystarczy?

#edit:
zauważyłem jeszcze, że generalnie większość ustawień w panelu konfiguracyjnym nie zawsze "zaskakauje". Tzn np chciałem skonfigurować DNS na no-ip.org, otwieram rozwijaną listę z serwisami DNS, wybieram no-ip.org, strona panelu się odświeża, ale mój wybór nie zostaje zapamiętany. Dopiero za 3-4 razem, ustawienie zostaje zapamiętane.
Odpowiedz
#2
Pierwszą konfigurację robiłem na tej samej wersji oprogramowania i nie było problemów. Problemy pojawiły się wraz z dołączonymi urządzeniami, w których nie zdążyłem przypisać IP do MAC przed ich połączeniem. Czynność ta jest awykonalna nawet na najnowszym sofcie xxx.11.
W efekcie część urządzeń, które zdążyłem przeklepać ręcznie ma IP jakie chciałem, część nie i nie da się tego zmienić, można jedynie zapisać na sztywno przypisany przez DHCP(ten pierwszy wolny).

Co do odblokowywania.
Jeśli masz Spota od Netii wejdź na czat i spytaj się jak możesz zapisać backup ustawień. Nie wiem czy to stała praktyka, ale pracownik Netii utworzył mi konto na którym mogłem to zrobić(z uprawnieniami takimi jak Netia).
Na podstronie z generowaniem backupu masz ramkę i tam odnajdziesz hasło Netii. Sposobem opisanym w poradniku możesz je odszyfrować.
Cała procedura jest bezinwazyjna i puki nie wyjdzie "dyrektywa" zakazująca takiego supportu dla klienta warto z niej skorzystać.

Pozdrawiam.
Odpowiedz
#3
dzięki za info. na pewno spróbuję sposobu z supportem bo z odblokowaniem też mam problem. jak już się podłączę przez putty to ni jak nie udaje mi się przerwać bootowania ESC w odpowiednim momencie.
Odpowiedz
#4
Brick 
Mam takie pytanie tutaj żeby nie zakładać nowego wątku. Mianowicie czy da się zmienić login i hasło do konsoli zarządzania? Bo jakoś nie mogę znaleźć tej opcji.
Odpowiedz
#5
No niestety próba przekonania serwisanta do utworzenia mi nowego konta, lub podwyższenia uprawnień konta admina poległa. wszelkie próby odblokowania przez kabelek również. jak do tej pory 3 razy udało mi się przerwać bootowanie, natomiast nie ma szans żebym tam coś wpisał. zamiast połowy liter we wpisywanych 'conf' i 'print /' wpisują się jakieś krzaczki a router pluje mi komunikatem data_error
Odpowiedz
#6
No ale zrobił Ci ten backup? Jeśli tak to hasło masz w pliku .conf, jeśli nie próbuj dalej. Router być może i należy do Netii, ale ustawienia są Twoje własne.
Swoją drogą nie mam pojęcia jak taki numer przeszedł przez UOKiK. W każdej chwili, bez wiedzy klienta mogą wejść i zrobić cokolwiek. Gdzie prawo do prywatności, bo w obecnym urządzeniu bez mrugającego przyciski "Zezwól" nie ma o niej mowy...
Ktoś orientuje się czy w ofercie dla firm również dają ten spy gadget?
Odpowiedz
#7
W końcu nie zrobił, straciłem cierpliwość i nie miałem już czasu dłużej z nim gadać. Jutro zarezerwuję sobie "dłuższą chwilę" na rozmowę z panem serwisantem.
A ta polityka z "dzierżawieniem" urządzeń i zdalnym zarządzaniem poprzez Netię, to dla mnie jakaś farsa jest. Na podobnej zasadzie jak wynajmuję komuś mieszkanie mógłbym sobie wchodzić tam pod jego nieobecność żeby pogrzebać mu w rzeczach. Ech szkoda gadać.
Jutro będę dalej z tym walczył, dziś już nie mam siły.
Odpowiedz
#8
hehe grzecznie trzeba. Tam pracują ludzie, a backup Twoich ustawień nad którymi mogłeś spędzić sporo czasu jak widać nie jest standardową usługą, co mnie osobiście dziwi... Co proponują w przypadku przepięcia, pioruna, padu urządzenia z przyczyn nie zależnych. Ponowną konfiguracje? Oj Netia Netia nie ładnie. Klientom nie rzucamy kłód pod nogi, nie inwigilujemy... Przecież klient płaci. Na pewno klient dla operatora, a nie operator dla klienta?
Odpowiedz
#9
Netia powinna pytać o zgodę na zdalne logowanie się na spota. Co do backupu ustawień to powinna być to opcja dostępna dla wszystkich użytkowników.
Odpowiedz
#10
robertnik - źle się wyraziłem, nie to że nie chciał zrobić mi backupu, tylko rozmowa zeszła na temat bezsensowności braku odpowiednich uprawnień na koncie użytkownika, zdalnego logowania się przez pracowników Netii i w późniejszym czasie na zbyt niski transfer w stosunku do umowy. Później niestety praca mnie wezwała i ostatecznie o backupie zapomniałem. Myślę, że zrobią to od ręki, bez gadania. W końcu teoretycznie to moje prawo Tongue

Celeron - mówiąc, że "Netia powinna pytać o zgodę" masz na myśli że nie muszą a powinni (z czym się zgadzam), czy że mają taki obowiązek? Ten backup to jakaś bzdura. Pytam serwisanta a co jeśli będę zmuszony zrobić reset w nocy, a on że żaden problem, infolinia jest czynna 24/7... ręce mi opadły.

#edit:
teraz to już zupełnie zwątpiłem... plik konfiguracyjny trzymają oczywiście u siebie gdzieś na zdalnym serwerze. Jakbym wiedział, że to jest takie szachrajstwo, to przy podpisywaniu aneksu do umowy, negocjowałbym lepszy abonament zamiast walczyć o tego Spota. I jeszcze rozmawiam z konsultantem, a ten mi bez uprzedzenia zdalnie zmienił SSID i zresetował router w trakcie rozmowy na czacie... nie wiem czy to ja wymagam za wiele, czy oni tacy nierozgarnięci.

#edit2:
curiouser and curiouser! po tym jak zrobili mi backup, konsola zarządzania zaczęła normalnie działać i przestałem mieć błędy przy zmianie niektórych ustawień...
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości